dinsdag 13 maart 2012

Wachten

(15/01/2009) Mijn dag is een wip, die niet weet welke kant hij op wil. Bij het wakker worden en de tijd tot negen uur was het onbestemde in mijn stemming al merkbaar. De overdonderende verrassing over me heen laten gaan en ervan genoten. Na haar vertrek de honden verzorgd, niet met ze gelopen, maar vrij direct met de afwas begonnen. Het is nu kwart over vijf en die afwas is nog niet beëindigd, laat staan dat ik met de administratie ben begonnen. Beide taken had ik me voor vandaag voorgenomen.

 Rond het middaguur een pauze in de zon met een glaasje Kir. Dat werden er drie. Toch nog verder opgeruimd en afgewassen maar ergens na tweeën de O-Cd op mijn oren geklemd en op de bank gaan liggen. Geslapen dus! Het enthousiasme om bezig te zijn, houdt niet echt over. Zometeen  met de honden rond het meer en alsnog de afwas afmaken en dan de avond in ……… Het “grote afwachten” is door de uitspraak van dinsdag niet direct van het toneel verdwenen.

 De uitspraak was positiever dan ik had durven hopen. Ik kan nu weer alles, wat ik zou willen muv de boer van het terrein trappen. Alleen nog een maand duimen, dat Thierry niet in beroep gaat. Desondanks geen vreugde, geen stimulans. Feitelijk doet het me geen ene ruk. Het is één wachtrij minder als Thierry met z’n vingers van het beroep afblijft. Restten nog de centen, de keuze van een plek, de toekomst, relatie, etc.

 Allemaal minder apathische wachtpartijen, zelfs deels gewoon een kwestie van initiatief tonen, maar niets heeft ook maar een greintje uitnodigend effect of een uitdagende prikkel. Zelfs het hele seizoen 2009 voelt meer aan als de plicht om een slecht voorbereide marathon te lopen, dan “Kom, dat ga ik eens lekker doen”. Ik had daar van mezelf wat meer enthousiasme verwacht. De website trekt niet. Mbt het idee van gasten ben ik erg dubbel. Ga zo maar verder. Het is dankzij de overstroming een grotere puinzooi dan normaal hier in huis, maar het irriteert me op geen enkele wijze. Ik heb het gewoon geaccepteerd en ga verder alsof het de normaalste zaak van de wereld is om overal langs, over en omheen te moeten draaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten