zondag 18 maart 2012

Circus

 Net in de stad een heus circus gezien en me bedacht, dat ik nog nooit in mijn leven een circusvoorstelling live heb bijgewoond. Gesteld dat mijn biologische harde schijf geen badsectors heeft, ken ik het circus alleen van film en Tv. Ja, wat jaren geleden naar Cirque du Soleil geweest, maar dat is toch van een andere orde, net als de zomervoorstellingen hier om de hoek in Nexon.

 Lijkt me een goed idee daar iets aan te doen voordat de zoveelste kromme vermenselijking van een metier ervoor zorgt dat zogenaamde wilde dieren (of betreft het trouwens alle dieren?) geen aangeleerd gedrag meer mogen vertonen.

 Een imposante vertoning alleen al van de buitenkant. Een tent met vier masten in het midden, een vloot aan 18m-trucks er omheen, kermisattracties en een soort dierentuin. Het kan vast groter, maar het is het grootste wat ik me uit de jaren in Frankrijk voor de geest kan halen. Aram als ik me de naam goed herinner. Anders in elk geval dan het circus wat een paar jaar geleden enige dagen hier in de buurt stond. Een grappige verzameling enthousiaste jonge mensen, waarvan ik niet weet of ze ook iets met dieren deden, met een stokoude vrachtwagen, dito bus èn zonder tent. Een openluchtcircus dus! Ik had dat wel willen zien, maar het weer zat tegen .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten