donderdag 15 maart 2012

Bevredigen

 Een kip wil dikke, vette wormen pikken, een leeuw een malse zebra verslinden en als het kan op een heerlijk schaduwrijke plek.

Buikje vol = Tevredenheid.

 Hoe zit dat bij de mens? Worden mensen blijer, tevredener of zelfs gelukkiger als ze een Mcburger, een Dönnerkebab of aan een tafel in een fatsoenlijke restaurant een menu hebben weggewerkt? Ik ken mensen, die worden chagerijnig als hun maag leeg is. Toch heb ik de indruk, dat het niet om de vulling gaat, die het humeur weer oppoets, maar het vullen zelf.

 Als ik alleen zou eten op de momenten, dat ik trek heb in voedsel of desnoods alleen iets lekkers, zou mijn lichaam accuut op de barricades springen. Toch zou ik best een paar kilo kunnen missen en die in een mum van tijd kwijt zijn, als ik tafelen niet zo gezellig zou vinden èn, wat waarschijnlijk harder aantikt, alcoholische versnaperingen me tegen zouden staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten