donderdag 27 maart 2014

Selecteren

 Zon! Dat scheelt. Helder licht op de warboel. Oriënteren. Opzoek naar een functionerend plan van aanpak. De rondslingerende eindjes in de juiste volgorde tot een passend geheel knopen. Punniken, mijn favoriete tijdsverspilling. Waar in de afgelopen jaren geen beeld is willen ontstaan, moet het er nu maar eens van komen. Ook al moet ik het weer zelf doen.

 Passen, meten, schuiven, selecteren en afscheid nemen. Wat ingepakt is, uitpakken en nog weer een keer met de stofkam er doorheen. Welke voorwerpen ga ik meeslepen. Wat heeft nut (keukeninventaris, klusgereedschap), wat is aangenaam (boeken, cd's), wat is zonde (wijn) en wat heeft voldoende sentimentele waarde (........)? De laatste grote selectieslag in mijn leven, die ik voor eigen rekening neem?

 Voorlopig overheerst een gevoel van ongeloof. De wensen en ideeën, hoe concreet ook, missen pootjes in de modderzooi van de werkelijkheid. Alles is steeds zorgvuldig voor me uit geschoven. Altijd weer dat "Als ..... dan ...", waarbij het 'dan' wel wil, maar het 'als' alles in het ongewisse weet te houden. Tijd voor de betere heelmeesters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten