zondag 9 maart 2014

Dadelijk

 Tijd om de daad bij het woord te voegen? Me voor de afwisseling eens iets aantrekken van wat ik opschrijf? De afwas is er groot genoeg voor. Bovendien heeft mijn humeur zwartere dagen gekend de afgelopen tijd. Het houdt nog steeds niet over en over medewerking uit die hoek durf ik nieteens te beginnen, maar misschien is de tegenwerking ietsje minder. Dat scheelt dan toch weer een Duvel omkoopinvestering.

 Nou zou het toch zo leuk zijn geweest als er spontaan inzet en energie in me zou opborrelen. Fanfare en polonaise! Misschien ben ik te ongeduldig. Ik zal de vastgeroestte machinerie op de afdeling enthousiasme een ogenblik extra gunnen, al zou enig initieel of intentioneel geknars en gekraak de burger de moed uit de schoenen kunnen laten stijgen. Nu lijkt me moed met zweetvoetenlucht niet het best denkbare alternatief. Dat geeft me eerder visoenen van zompige moeraspartijen, waarin je bedwelmt door kwalijke dampen het spoor sneller bijster bent, dan je jezelf weet terug te vinden.

 Kortom het gaat gegarandeerd geen dag worden, die de analen zal verrijken met daadkracht en resultaten. Toch maar over het Russisch buigen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten