zondag 29 april 2012

Voorteken?

 En toen was het feest! Volgens mij hebben we het eindexamen begoten, voordat de uitslagen bekend waren. Iets in de trant van niemand buiten sluiten. Ieder zal het wel voor zichzelf geweten hebben. Na de schoolonderzoeken had ik toch minstens niet aanwezig moeten zijn op het centraal schriftelijk, had het nog mis willen gaan. Dat zat dus wel snor. Enkel de cijferlijst was nog een beetje spannend. Een avond met z'n allen bij elkaar, natuurlijk ook de leerkrachten en bier, heel veel bier. Aan het eind van een avond, waar niks van is blijven hangen, herinner ik me wel de tafels volgepropt met glazen bier. Ergens tussen mijn vertrek uit de noodgebouwen van het Eijkhagen en het ontwaken in mijn bed, omgeven door een zure stinkende brei, is het licht uitgegaan. Coma-zuipen avant la lettre!! Een van mijn oudere zussen is een deel van de nacht bezig geweest met het opruimen van het kotsspoor vanaf de voordeur tot in mijn bed. Ik weet nog dat het slot van die deur moeilijk volgbare kronkels maakte, toen ik mijn sleutel erin wilde steken. De rest van het verhaal heb ik me in de daarop volgende jaren stukje bij beetje bijeen mogen sprokkelen als thuis het onderwerp alcohol ter sprake kwam.

(Restant reünie-blog)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten