donderdag 19 april 2012

Dilemma


 Laten we gelijk duidelijk zijn: dilemma's bestaan niet! Je heb meer of minder vervelende keuzes en je hebt keuzes, die je liever niet zou maken. Wordt je daarbij tot een keuze gedwongen door iets of iemand, wordt het er vaak niet prettiger op, maar je hèbt een keuze! Zonder keuze, niks om over te vertwijfelen, kortom geen dilemma!! Vervelende keuzes zijn er zat, keuzes die je liever niet zou maken zijn er altijd meer dan je lief is, maar keuzes die je van buitenaf, door de omstandigheden opgedrongen worden zijn gelukkig net zo in de minderheid als het jammer is dat er niet meer prettige keuzes zijn tussen dingen, die je het liefst allebei zou willen.

 Nu het definitief, want dat mag ik ondanks alles wel stellen, beter met me gaat, zit ik in een wat stomme situatie, dat ik steeds beter weet wat ik wel wil, maar daar niet of nauwelijks vorm aan kan geven, omdat ik opgeslokt word door dingen waarvan ik eigenlijk vind, dat ik ze moet doen maar waar me meer en meer de zin van ontgaat. Het resultaat is, dat ik noch het een noch het ander doe en me per saldo dubbel lullig voel. Stom hè?!

 Zal wel een evenwichtskwestie zijn, zoals alles altijd weer een evenwichtstoestand is en mn de verstoring daarvan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten