maandag 8 augustus 2022

Gemis

 Paar wkn geleden boodschappen gedaan. Oa (of was het vnl?) in de Mega Image in Sibiu. Grotendeels voor de lekker en een paar dingen, die je van een zekere noodzaak zou kunnen verdenken. In het gangpad van de koekjes suikerwafels ingeladen, stroopwafels en bij de kleine, harde (boter?)wafeltjes was er twijfel. Die zijn me inmiddels af en toe tegengevallen. Zal aan mij en niet aan de wafeltjes gelegen hebben. Het tot 1 pakje beperkt. Maar er moest ook iets zijn voor de directe bevrediging van de koekjeshonger. Mijn blik gleed langs de schappen van links naar recht, van boven naar beneden.

 Uiteindelijke keuze viel op een stel mergpijpjes. Iets van marsepein met chocola aan beide uiteinden en een vulling van crême. Akelig klein geworden die dingen. Acht stuks. Net voldoende om een holle kies te vullen. Maar er lagen ook kokosmacronen. Een heimlijke jeugdliefde. Gewoon fatsoenlijk formaat. Het water liep me in de mond, maar ben standvastig gebleven. Gevolg is, dat sindsdien te pas en te onpass gedachten aan kokosmacronen door mijn hoofd schieten. De dromen zijn ze nog niet binnengedrongen. Een volgende keer gaan we gegarandeerd voor de bijl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten