donderdag 20 april 2023

DigiD

 Mijn DigiD is binnen. Het was nog ff spannend. De tablet bleek een te oude IOS-versie te hebben en wordt ook niet meer bijgewerkt en de laptop, die itt de Pc wel een camera rijk is, wilde niet fatsoenlijk opstarten. Maar in de laatste seconden voor de afspraak toch de boel werkende gekregen en een jonge dame voor mijn toeter.

 De verbinding een aantal keer opnieuw moeten opstarten maar al met al de activeringscode voor de DigiD gekregen en de boel geactiveerd. Na het verbreken van de verbinding, vroeg ik me af waar die DigiD nou was. Had iets van een nummer of gecombineerde cijfer- en lettercode verwacht. Maar de hele gein zit 'm in een gebruikersnaam en wachtwoord, die een set persoonlijke gegevens ontsluit voor een vragende instantie zoals bijv. een pensioenfonds. Snap nou een beetje de omslachtigheid van de procedure. Toch voel ik me ergens genept.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten