dinsdag 25 april 2023

Aanpoten

 Straks de paar planten in de grond en dan is het een produktieve dag geweest. De zesde dag op een rij in de tuin, de tweede dag zonder siësta. Dat ik rechtop zit te slapen verwondert me niks. De tweede koffiepauze vandaag. Na uren krom zitten op een blok hout en vervolgens slepen met zware boodschappentassen, heb ik het ff gehad. Een paar wkn geleden zou het me niet eens gelukt zijn.
 
 Mijn conditie is nog steeds van 'lik m'n vestje', een beetje inspanning en het systeem kapt er mee. Alles is vol te houden als het maar geen inspanning vergt en op z'n 11-en-30ste afgehandeld kan worden. Als dat vooruitgang heet, dan zullen we het maar voor lief nemen.
 
 Mocht het morgen werkelijk regenen, dan maken we d'r een huishoudelijk dagje van. Zo niet, dan wordt het zien hoever we met spitten komen. De aardbeienperceeltjes zijn nu dan wel schoon maar ook plat getrapt. Mariana zou oude koemest brengen. Dat zou mooi samen gaan. Heb er vandaag alleen niks van gezien. Dat gaat sowieso een keer ophouden omdat ze sinds een paar jaar geen stro maar hooi gebruik en dat is gras en vergaat een stuk minder fijn. Afgezien nog van het feit dat het de bedoeling is om de beesten te verkopen.
 
 Onlangs wat dat betreft begrepen, dat Mariana haar moeder heeft beloofd de oudste koe tot 7 jaar na de dood van haar moeder te blijven verzorgen. De zeven jaar zijn dit jaar voorbij. Dan is ook iets met een laatste officiële herdenkingsdienst voor de gestorvene. Het zal met elkaar te maken hebben.
 
 Update: Done. Bravo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten