donderdag 21 april 2022

Eiertijd

 De Paasvoorbereidingen komen eraan. Krijg vandaag het halve lam geleverd. Mariana af kunnen houden van het (laten!) slachten van een paar hanen. D'r ligt nog altijd zoiets in de diepvries. En waarom direct 2? Gaat d'r weer een de diepvries in. Nee, dank je. Laat die heren maar rondlopen totdat ze direct in de soep kunnen. Die soep is voor zaterdag. Dan moeten de eieren op vrijdag. Mn dat laatste is een aardige hoop werk èn vereiste een opgeruimd aanrecht. Daar mag ik dan vandaag mee beginnen.

 Ik heb er al eens meer zin in gehad. Misschien goed om de komende dagen niet meer van mezelf te verlangen dan strikt noodzakelijk is. In feite ben ik herstellende. De zelfopgelegde kuur gaat nog tot tweede Paasdag. Zou mooi zijn als daar de komende dagen iets van een positief effect van te merken is. Kortom vooral verstandig zijn en mezelf niet opjagen.
 
 Eén van de bezoekers van gisteren had het even over ouder worden en noemde met name het achteruit hollende tempo van het bezig zijn. Een ander had het over de permanente moeheid als nasleep van Covid. Heb ik al drie oorzaken die mijn conditie mogelijk ondergraven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten