zaterdag 23 april 2022

Bot

 Vandaag lieten me mijn mooie messen in de steek. Bij mij thuis zeiden ze dan dat je er op je blote kont mee naar Keulen kon rijden. Tijd om serieus met slijpsteen/-stenen aan de gang te gang. Tot op heden het met het wetstaal gedaan en een soort van slijper van hetzelfde merk, maar echt scherp zijn de messen al jaren niet meer.

 Vandaag wilde het helemaal niet. Het zal een combinatie van weinig scherpe messen en het ontbreken van voldoende kracht zijn geweest. Uiteindelijk het halve lam ontbeend met zo'n kartelmes uit een 24-delige steakset. Zevenhonderd gram heeft het opgeleverd. Voldoende. De rest, mn botten is de komende dagen voor de honden.

 Het wordt een curry. Simpel recept gevonden. De combinatie van kruiden (oa kaneel) en zoiets als yogurt maakt me nieuwsgierig naar het resultaat. Je zou er bijna trek van krijgen en dat is iets wat ik al wkn niet heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten