Gut, gut, gut. Aanbiedingen weten mij zelden of nooit tot zg besparende meeruitgaves te verleiden. Al het zoekwerk en de extra kilometers wegen nooit op tegen de concrete opbrengst. Maar ok, dat een kruidenier dat doet, kan ik snappen. Mensen trappen zelfs nog in iets à la een fles voor 75 cent en drie flessen voor 2,25. Maar dat een luxe hotel zich waagt aan een soort gelijke benadering, stuit mij eerder tegen de borst dan dat het me ergens toe weet over te halen.
Kamer besproken voor, zeg 100 euro per nacht (telt makkelijk). Nu krijg ik een email toegestuurd, iets dat na het verblijf niet vanzelf zal stoppen, dat ik 30% korting kan krijgen op een upgrade naar een premium kamer, wat ever that may be. DERTIG procenten. Ahum. In concrete dus normaal gesproken 10 euro per nacht meer, korting is 3,3 euro, dus nu 'slecht' 6,7 euro meer. Is 6 x 3,3 = 19,8 euro in zes dagen op een (reken)bedrag van 660 euro .... net 3% dus.
Behalve verlakkerij ook getuigend van een kruideniersmentaliteit, die een hotel op dit niveau onwaardig zou moeten zijn. Alleen het afhalen van het vliegveld is al zeker 5x zo duur. Enkeltje! Wat gaan we daar aantreffen? Zijn wij de enige gasten? Wordt lachen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten