dinsdag 15 augustus 2023

Tegengesteld

 Hier worden een hoop kerkelijke feestdagen nog gewoon gevierd. Vandaag is het een belangrijke Maria-dag. Iedereen is vrij. Waarbij je 'iedereen' met een korreltje zout mag  nemen. De supermarkt is bijv. gegarandeerd open. Om nou naar Agnita te rijden om dat te controleren gaat me te ver. Ik verwed er ook zo mijn hoofd om.

 Het is kortom zondag op dinsdag. Mensen, ook Mariana, gaan ter kerke. Het is on-door-de-weeks stil op straat. Vreemd genoeg vandaag wel de wekelijkse postbezorging gehad, die normaal op woensdag langskomt.

 Kortom ik zou vandaag achterover kunnen leunen en de boel de boel laten. Dat is nou net niet de bedoeling. Het is net de bedoeling om mijn dopamine-spiegel verder op te krikken door te doen wat ik me voorgenomen heb. Niet teveel, maar dat wel doen. Niet zoals gisteren de boel weer versloffen. Met een schoon aanrecht zou ik al een tevredener mens zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten