woensdag 16 augustus 2023

Solo

 Nog ff genieten van een traag begin van de ochtend. Komende 2,5 dag is alles aan mij incl. de verantwoording voor de honden. Mariana vertoeft elders met haar vroegere universiteitsgenoten. Honden, koeien en als extraatje sinds vanochtend een kippennest of hoe je dat moet noemen waar de eieren begonnen zijn met uitkomen. Je moet dan de uit het ei gekomen kuikens verwijderen om te voorkomen dat de erop zittende kip het broeden voor gezien houdt. De kuikens verschijnen niet allemaal tegelijk. Nooit geweten. Past ook niet in het plaatje, dat je een hen ziet met tig jonkies in haar kielzog.

 Tegen het uitlaten van de honden zie ik wel wat op. Veel te lang niet mee bezig geweest en bovendien moet ik dan door de tuin, die ik alweer wkn links heb laten liggen. Confronterend. Ben benieuwd naar mijn conditie. Gelukkig voel ik me -dank antibiotica- alweer dagen niet al te beroerd. Je onwent handelingen in een recordtempo. Het principe van 'no use, lose'. Terugwinnen is een volstrekt ander verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten