donderdag 17 augustus 2023

Nieuw

 Het kuiken heeft gezelschap gekregen. Inmiddesl zijn 5 eieren uitgebroed. Eén dood kuiken in het nest, eentje is van ruim twee meter hoog naar beneden gekukeld en gaat dat ws niet overleven. De andere drie zijn 'alive and kicking'. Nog meer dan 10 eieren te gaan. Kip is niet blij als ik me tegen haar en haar nest aan bemoei. Ze pikt mijn hand waar het kan. Ik ben ws veel te voorzichtig. Na de eerste inspectie een handschoen meegenomen. Dat scheelt.

 Afgezien van het getjilp van de kuikens en het geblaf van de honden is het stil. Heel stil als de kuikens hun snaveltje houden en de honden hun kop. Het is alsof het dorp in het complot zit. Ik doe niet minder, eerder meer dan anders en toch heeft het iets verlorens. Een leeg huis. Een leeg bed. Ik heb me er wel eens op verheugd om alleen te zijn. Dit keer werkt het anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten