zondag 27 augustus 2023

Herkansing

 Het was het weer niet. Het is aanmodderen, als je niet af en toe aan het handje genomen wordt bij dingen, die je niet of nauwelijks gedaan hebt. Het deeg te dik. Het paneermeel te royaal en in dit geval misschien zelfs overbodig. De pruimen niet rijp genoeg, niet zoet en sappig genoeg. Nu is het eerst weer zaak om de boel te verorberen. Denk trouwens niet, dat ik dit jaar nog een poging ga wagen. Ik zal me daar niet helemaal op vast pinnen.

 Snap het ook niet helemaal. Dat van die pruimen is helder. Dat ik te royaal gestrooid heb met paneermeel is ook duidelijk, mn omdat er itt de vorige keer geen vocht uit de pruimen is gekomen. Was de vorige versie te nat maar smaakvol, is het deze keer te droog en tamelijk smaakloos. Poedersuiker pept de boel enigszins op. Dat van het deeg, het leek wel cake, kan ik eigenlijk ook alleen verklaren door het gebrek aan vochtigheid, waardoor het spul ongeremd kon narijzen. Da's voor de dikte maar verklaart niet de cake-achtige smaak. Toch niks speciaals gedaan. Me strikt aan het recept gehouden. Dit recept had alleen duidelijk meer boter op de rol staan. Maakt dat het verschil?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten