donderdag 25 juli 2013

Moe

 Er blijven dagen dat ik 's ochtends moeër het bed uitkom, dan ik er voor mijn gevoel 's avonds ben ingegaan. Helaas is d'r niemand die het kan bevestigen, maar het vermoeden bestaat, dat ik hele nachten slaapsurf op het wereldwijde web. Zo voelt het aan. De bovenste helft van mijn hoofd zou zo de hele dag in bed kunnen blijven en ik sluit slapen dan zeker niet uit. Nu sleep ik die bovenkamer de hele dag met me mee, terwijl ik er nauwelijks op terugval.

 Het is jammer dat de evolutie of die kleikneeder niet gekozen heeft voor een opbouw in verwisselbare onderdelen. Kun je 's ochtend opklikken wat je die dag denkt nodig te hebben en laat de rest in bed achter. Of wisselt minder functionerende onderdelen in tegen nieuwere versies. Of je neem eens een ander kleurtje of een nieuw modelletje. Mogelijkheden te over. Nu is het meer zo'n vijf-in-één muziekinstallatie waar nog steeds muziek uitkomt maar de cd-speler allang ter ziele is en de cassetterecorder vaker blijft hangen dan ie speelt ...

1 opmerking: