zondag 28 juli 2013

Knietjes

 Geluk gehad! Mag ook wel eens. Na bijna een week lang hameren op onweer, zware buien en hagel is het front gisteren overgetrokken met veel wind, een paar druppels en wat gerommel in de verte, noem het marge. Het zwaartepunt zou gisteravond tussen negen en tienen liggen. Dat uur is ongemerkt voorbijgegaan en tegen elven ben ik een beetje ongelovig maar opgelucht in mijn bed gekropen. Geen rondvliegende takken, halve bomen of erger deze keer. Had ik schietgebedjes gepreveld, zou ik vandaag in de verleiding zijn gekomen te denken, dat ik daar mijn geluk aan heb te danken.

 Teveel ellende gezien in de tijd dat ik hier vertoef. Iets wat ongetwijfeld meer mensen gedacht zullen hebben en vandaag denken en die zullen lang niet allemaal mijn geluk hebben gehad. Ik wens ze sterkte. Het is net als de ziekenwagen, die met toeters en bellen langs scheurt, en je je realiseert, dat het niet voor jou is. Kan ik straks gewoon afwassen ipv de kettingzaag aanslingeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten