zondag 3 februari 2013

Slaap

 Nog geen halve dag tussen de klamme lappen uit en ik verlang naar dromeland. Kun je van koffie drinken zo moe worden? Had dat andersom begrepen. Maar ach, het is zondag, denken we waar. Met klagen kom je er ook niet. Een genot zou dat zijn, als een partijtje geklaag werkelijk wat zou oplossen. Ik zal niet de beste zijn, maar een beetje klagen is aan mij wel besteed qua vaardigheid. Probeer het kunstje echter zoveel mogelijk binnenshuis te beoefenen, omdat je er naar mijn idee en ervaring verder weinig mee opschiet. Verandert er iets in de wereld of vooral in mijn situatie, als ik van de daken bazuin dat ik het koud heb, hoofdpijn heb, een ontstoken oog of zoiets heb, een stijve nek, pijn in mijn rug, een verkrampte buik en lood in mijn benen? Niet toch! Ik bedoel maar.

 Straks hout zagen, bed verschonen, afwassen, koken, stoken en hopen dat ik bij het lezen niet in slaap val. De rest zie ik morgen wel weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten