maandag 29 mei 2023

Zoekplaatje

 Ergens maak ik ongetwijfeld een fout. Ik zie het niet. Ik snap het niet. Vanochtend een demo gekregen van hoe het draaddoorvoermechanisme te gebruiken. De draad die de broer van Mariana er met de nodige moeite in kreeg werkte naar behoren. De draad die daarna door mij op -volgens mij- exact dezelfde manier ingevoerd en opgerold werd deed dat duidelijk niet. Bij de eerste paar maaibewegingen vloog de draad er weer in z'n geheel uit. De helft in stukjes en de helft aan een stuk. Het ziet uit alsof de draad gekapt wordt. Dat is geen werken.

 Overstappen naar messen of gewoon een week en misschien langer wachten op de reparatie dan wel vervanging van mijn Stihl machine. Nog gezocht naar een gebruiksaanwijzing van het merk. Sterwin, een Roemeense versie van een bosmaaier, maar niks specifieks kunnen vinden. Het enige wat ik me kan bedenken waar het fout zou kunnen gaan, is de richting waarin je de draad in het doorvoermechanisme rolt/draait. Klok of anti-klok gewijs.Volgens de eigenaar maakt dat niks uit. Lijkt me stug,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten