zondag 28 mei 2023

Kloon

 Kan wel gaan klagen over de bosmaaier van Mariana's broer, ik mis gewoon mijn eigen Stihl-machine. Het maaidraaddoorvoermechanisme van de geleende machine is een ramp. Na de vastlopers van gisteren de originele dradddikte genomen en in eerste instantie deed het ding vandaag waarvoor het gemaakt is. Tot de maaidraad zich ineens ongevraagd uitrolde. Van 10-15 cm naar een halve meter aan beide zijden. Dat werkt niet. Ook bij een tweede poging ongewenste toevoer van de maaidraad zonder het daarvoor gehanteerde mechanisme in werking te zetten.
 
 Merk zegt me niks. Als gewicht voor degelijk staat, is het een degelijke machine. Maar handig is de machine niet. Ben wel weer een stuk(je) opgeschoten, maar zelfs bij mijn huidige tempo, had ik stukken verder kunnen zijn. Nog een week wachten op het oordeel over mijn machine. Repareren of vervangen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten