maandag 15 mei 2023

Temperatuurverschillen

 22º C, als je de voorspellingen mag geloven. Het is nog vroeg maar ik geloof er niks van. Òf ze zijn bij Weeronline door de war of mijn persoonlijke thermometer is van slag. Dat het al dagen buitenshuis aangenamer is dan binnen, als je uit de wind kunt blijven, maakt niet dat ik kost wat kost buiten ben. Zoveel windstille plekjes zijn er niet rondom het huis en al helemaal niet in de tuin. Toch straks maar eens proberen of het met een trui extra wel te doen is. 

 De tuin zit niet echt op mij te wachten maar ik wel op een schone tuin en dat gaat zonder spuiten niet vanzelf. Een beetje hulp zou welkom zijn. Helaas heeft men hier een andere opvatting over onkruid verwijderen dan ik. Zelfs bij Mariana heeft het een paar jaar geduurd voordat ze wilde snappen, dat omhakken wat boven de grond uitsteekt niet hetzelfde is als iets verwijderen met wortel en tak. Helaas kost dat meer tijd en energie en schiet het al een paar jaar voor geen meter op qua conditie. Wat weer een behoorlijk negatieve invloed heeft op de motivatie, het steeds weer opstarten nadat het door het weer of andere omstandigheden is stilgevallen. Onkruid is de lachende derde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten