zondag 23 juni 2013

Planning

 God is een menselijke verzinsel en de duivel de daaruit voortvloeiende menselijke compensatie. Goed en kwade krachten, alsof je daar een Kleikneder en Bokkepoot voor nodig hebt. Kijk naar het weer. Eén grote permanente stroming van west naar oost met weinig voorspelbare consequenties waar de straalstroom langs het aardoppervlak strijkt of beter: wrijft.  Stromingen van lagere naar hogere breedtegraden, tussen oceanen en continenten, van laag naar hoge drukgebieden. Ga d'r maar aanstaan. De enige voorspelbaarheid is de onvoorspelbaarheid zeker op onze breedtegraden.

 Eigenlijk interesseert het me geen ene ruk. "Interesseerde" moet ik zeggen. Met de ommezwaai naar de toeristensector heeft het weer een prominente plaats in mijn dagelijkse bestaan gekregen. Zou dus inmiddels weer verwaterd (....) moeten zijn, maar is dat dus niet! Hoewel het toeristisch geleuter over het weer inmiddels verwaarloosbare vormen heeft aangenomen, duwt nu het gras me met de neus op de feiten. Dit jaar eigenlijk voor het eerst, omdat de nattigheid het kort houden van het gras tot een onmogelijkheid maakt. En dan wil ik het helemaal niet hebben over een mooi gazonnetje. Kort zonder rottende dotten zou al aardig zijn.

 Kapotte machines werken niet mee natuurlijk en nu blijken ook vooraf gepland tripjes niet zo handig. Zit ik straks in Rome pizza op de piazza te eten, zit d'r een naar bijsmaakje aan ..... met mijn vertrek stijgen hier de temperaturen en verschijnt de zon. Dan zou gemaaid kunnen worden. En laat ik daar nou nog geen App voor hebben gevonden ....  Nu hopen, dat het betere weer langer aanhoudt, dan ik weg ben. Dat dit deel van Frankrijk voor de afwisseling eens een prachtig zonnige nationale feestdag mag vieren. Is niet zo vaak voorgekomen, sinds ik hier vertoef.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten