maandag 17 juni 2013

Boempats

 Zondag en avond, geen tijdstip om te schrijven. Waarover ook? Vandaag gespoten, gesnoven, gemaaid en gespit. De bijen hangen nog steeds in de appelboom en zelf speel ik voor mijn gevoel alweer uren ballonnetje. Het enige, dat het vermelden waard is, heeft betrekking op de temperatuur . Eindelijk is de temperatuur èn het weer een beetje passend bij de tijd van het jaar. Kwalijk is dat, dat de positieve toestand van het weer het benoemen waard is. Moet nog snel zijn ook, na morgen duikt de thermometer weer naar winterse waarden.

 Wacht ff, ik ben vandaag nog op mijn snuffert gegaan. Kijk dat is nou nieuws. Zou ik de Volkskrant ff bellen? Een paar doden in Verwegisthan, een zoveelste open deur over het verlies van privacy of het eeuwige geëtter over die zg crises in Europa kan vast een dagje opgeschoven worden. Wanneer ben ik de laatste keer plompverloren redenloos op mijn bek gegaan? Ik bedoel letterlijk! Zou het niet weten.

 Ik was vandaag eigenlijk ook vooral met stomheid geslagen. Gelukkig wel pas, nadat ik mijn val met mijn handen enigszins in goede banen had weten te leiden. Daar lig je dan, je tengels vol in de bramen en het gezicht net langs een kei gemikt. En waar brak ik nou mijn spreekwoordelijke nek over? Ik heb het proberen te vinden, voorstellen, ben teruggelopen. Maar niks. Niks anders dan anders, geen kat voor mijn voeten ..... Niks, nada, noppes. Het zal de ouderdom wezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten