donderdag 1 november 2012

November

 Troosteloos weer op een trieste dag. Frankrijk ligt weer plat op de supermarkten na. De chrysanten komen vandaag geen water te kort, hoewel ik vrees dat menig iemand de gang naar het kerkhof zal uitstellen. Hoe was het ook weer? Vandaag voor alle zielen en morgen zijn het allemaal heiligen? Gezien mijn achtergrond zou ik me moeten schamen, maar de zin van deze dagen is me altijd ontgaan. Het was een goede gelegenheid om de graven een grote beurt te geven en de verdroogde planten te vervangen. Maar dat dan met de winter voor de deur heb ik altijd een planningsmisser gevonden. Het blijft voorlopig bladeren vegen en zelfs een karrevracht chrysanten en winterviolen doet geen afbreuk aan het nare, kale, winterse aanzicht van een hutje-mutje kerkhof. Mij zien ze in de lente weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten