vrijdag 28 september 2012

Vlad

 Zou die al sidderen? De onverschrokkene? Mijn koffers staan klaar. Heb de knoflook, crucifixen en houten spiesen in alle soorten en maten ingepakt. Katholiek, Protestant, Gereformeerd, Orthodox (Grieks & Russisch), Koptisch, Zwarte banden .... zou Jehova ook nog iets toevoegen? Vooral het donker mijden zeker als je auto rijdt en als het niet anders kan meneren met zwarte kepen net zo mijden als vroeger die heren met snoepjes. Dan komt het wel goed, denk ik, hoop ik. We zullen zien.

 Het gaat me te ver om hier een necrologie bijeen te schrapen voor het geval dat Transsylvanië zijn naam eer aandoet. Hou er echter persoonlijk niet van om op de feiten vooruit te lopen en bovendien is dat niet mijn kopzorg, maar mag de natreurende goegemeente zich daar over buigen. En als ik me goed herinner kleven wat nare bijkomstigheden aan een ongewenste beet in mijn nek, die een necrologie een ongewone bijsmaak geven. Dus ik zou, mocht het onderhevige praktijk worden, maar erg op mijn woorden passen om ongewenste nachtelijke bezoekjes bij voorbaat uit te sluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten