dinsdag 18 september 2012

Consult

"Meneer ...., ik zie, u bent er al."
"Hhmmhm"
"Loopt u maar door. Het is helemaal aan het eind links."
"Hhmmhm" (Dat is het al 11 jaar)
"Gaat u zitten"
"Dank u"
"Ik werk uw dossier even bij"
"Hhmmhm" (Daar heb je anderhalf jaar voor gehad ...)
"Conditietest en 3x controle defibrillator" (Schrijft netjes met pen en liniaal als onderlijn.)
"Klopt helemaal."
"Resultaat laatste bloedproef? Medicatie veranderd?"
"Alstublief. Nee."
"Nog ergens last van gehad qua hart?"
"Nee."
"En misschien andere zaken?"
"Afgezien van mijn financiën, nee."
"Wat zegt u?"
"Grapje. Laat u maar zitten."
"Ik ga kopieën maken, kleed u maar uit en gaat u liggen."
"Hhmmhm"
"Zacht in ademen. Zitten. Snel en hard inademen. Niet bewegen. Liggen."
"..."
"Niet bewegen" (ECG zooi aangesloten)
"Hhmmhm"
"Ziet er prachtig uit. Nog ff de bloeddruk en het gewicht"
"Hhmmhm"
"Heeft u nog vragen?"
"Ik wil mijn cholestorolmedicatie graag halveren en aub een bewijs dat ik mag vliegen."
"U weet toch, dat ..."
"Ja, ja als ik boven de 1 schiet, ga ik wel weer terug."
"Van mij mag u vliegen."
"Da's mooi. Als u het nu nog ff op papier wilt zetten voor de vliegmaatschappij doet u mij en hen een plezier?"
"Niet door de poortjes, hè!"
"Ik zal het ze zeggen."
"En altijd al uw medische papieren bij u hebben."
"Ja, ja ... "
"Waar gaat u heen?"
"Dracula bezoeken."
"Zeker weer een grapje, hè?"
"Nee, deze keer niet. Tot volgend jaar, misschien. Ha hahaha."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten