maandag 17 september 2012

Handmatig

 Hop. Het dooie paard maar weer aanzwengelen. Als het ooit allemaal weer naar wens verloopt, koop ik me wel een oud model 2CV, mocht ik dat ontmoedigende gevoel zoeken. Misschien ook wel gewoon ter voorkoming van. Soort van tandarts opzoeken, voordat je opgezadeld zit met wat je kunt missen. Herinnert me eraan dat ik vanmiddag mijn machinerie moet laten controleren. Zinloze routines en bemoeizuchtige raadgevingen ... Wordt weer ff verstand uitschakelen en terug naar het brave "Ja, meneer"/ "Nee, meneer"-jochie, wat me nooit goed is afgegaan. Gelukkig helpt ook hier het ouder worden. Ik vloek of lach tegenwoordig achteraf, scheelt een hoop gezeik ter plekke.

 Voor die tijd echter de keuken tacklen en buiten met het gras aan de slag. De terrassen zijn terugveroverd op de natuur. Nu kunnen we het front verleggen en het aanzien van het grote huis een volgende stevige zwiepert in de goede richting geven. Maar eerst de jam wegzetten, afwas doen, tafel opruimen, haren van de vloer vegen en meer van dat soort kleurrijk, levendig en uitnodigend gedoe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten