woensdag 28 december 2022

Verslapen

 Van tien tot bij eenen de werkelijk verlaten en me ondergedompeld in een aangename droomwereld. Geen geren, geen gedoe, geen massale toestanden. Weet ook niet precies wat het dan wel allemaal was, maar de achtergebleven indruk was prettig. Na de dag van gisteren was er wantrouwen mbt de algehele toestand van mijn fysiek. Misgaan kan op meerdere manieren en die allesoverheersende moeheid is er één van.

 Als het daarbij blijft, is het te doen. Behalve dat verdere stappen in de verkeerde richting niet uitgesloten zijn, verstoort zo'n slaapsessie het opbouwen van een ritme. Mariana laat me dan altijd slapen, ook als er afspraken zijn om iets samen te doen, zoals het uitlaten van de honden of vanmiddag aanwezig zijn bij de verkoop van haar nog geen jaar oud kalf.

 Kopers waren zigeuners. Die heb je in soorten en maten. Deze hadden niet standaard grote hoeden of wintermutsen op, netjes in de vouw gedwongen haar en getrimde baarden. Toch is hier/platteland/Romania dan in eerste instantie wantrouwen. Het ging om een aardige klap geld en ze wilden in Euro betalen. Dat geeft altijd weer gezeik, dus vriendelijk verzocht om het in Lei te doen. Gisteren gekeken, vandaag gekocht.

 Mariana vatte gisteravond in eerste instantie het plan op om het geld in de bank op echtheid te laten controleren, alvorens de koop definitief te maken. Leek me wat overdreven, bijna beledigend. Hoewel Mariana me erbij wilde hebben, bleek alles afgehandeld toen ik weer bij mijn positieven kwam. Een dik pak hondertjes rijker. Kan ze leuke dingen doen voor al het werk, dat ze in de afgelopen twee jaar heeft gedaan. Nu nog moeders en oma zien kwijt te raken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten