maandag 25 maart 2013

(Feest)dagen

 "Ik worstel en ga niet onder!" Geheel volgens de verwachtingen bij lange na niet gedaan, wat ik me voor vandaag bedacht had en toch de hele dag bezig geweest ... Ik zal er niet nog een oud Hollandse spreuk tegen aan kwakken. De Kerstboom is in elk geval onttakeld en de deur uit gewerkt. Wel zo netjes met de paashaas voor de deur.

 Voor de praktische invulling van de feestelijkheden maakt het nauwelijks wat uit, alleen de chocola is in een andere vorm gegoten of enkel van verpakking veranderd. De supermarkten stromen verder vol met dezelfde verleidingen: oesters, kreeft, krab, veel schelpzooi gevuld met kauwgum, wild, gevogelte van divers pluimage, ganzelever, gebak, apéro-hapjes, champagne, etc. Misschien dat het exotische element op de groenten- en fruitafdeling wat minder uitgesproken is. Ik ga later in de week kijken of iets mijn (culinaire) fantasie weet te prikkelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten