woensdag 22 augustus 2012

Zweven

 (21/05/2009) Gisteren stap voor stap de controle over mezelf en mijn bezigheden hervonden. Afwas gedaan, gekookt en later die avond in hetzelfde gezelschap een deel van het sloophout verstookt. Ik moet bekennen, dat de smaak van het vuur me niet op ouderwetse wijze wist te pakken, het boeide niet als vanouds. Dingen zijn niet meer zoals ze waren en zijn op een hoop terreinen ook minder, minder gezellig. Ze is geen prater en genieten van een glaasje doet ze al nauwelijks, laat staan van een glaasje teveel.

 Moest gisteren op haar verzoek iets lezen, waardoor mij duidelijk zou worden hoe ze tov een relatie stond. Ik kreeg een kopie van een aantal pagina’s uit zo’n afschuwelijk bla-bla boek te lezen. Een of andere ongetwijfeld Amerikaanse oetlul had zich bedacht om in de menselijk manier van samenzijn een onderscheid te maken tussen 3D en 4D relaties. Alles wat relationeel fout kan gaan of zitten zat in de categorie 3D en het ideaal plaatje werd beschreven als zijnde 4D. Wat een lulkoek!! En de overgang tussen beide is begonnen in de jaren zestig ….. Zeker nooit van individualisering en sexuele revolutie gehoord! Ik weet niet of het op pure domheid duidt of naïviteit als je dit soort boeken stofzuigert. Doodzonde, want als je je ogen openhoudt en kritisch tov je jezelf en je omgeving staat, hoef je geen geld te verspillen aan een verzameling open deuren of opgefriste oude koeien op papier met een leuk esotherisch verantwoord kafje erom heen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten