maandag 20 augustus 2012

Onderweg

 Het was zaterdag de bedoeling geweest maar is zondag geworden. Goedkope vluchten zijn misschien prijstechnisch interesant maar qua vervoerszekerheid valt het een beetje tegen. Per saldo maakt het voor zoiets als een vakantie natuurlijk geen jota uit en qua weer is het verschil ook nauwelijks van voor- of nadeel geweest. Zaterdag was het thuis 37° en zondag 38° onderweg. Je zult van een verregende vakantie op weg naar huis zijn bij dit soort temperaturen. Ik kon het niet laten om daar aan te denken, laat staan de moeite doen om een grijns te onderdrukken.

Het was druk voor mijn begrippen. Zomertijd en dan ook nog weekeinde. En mijn baan zat voller dan die naar het zuiden. Nederland keerde mn massaal terug. Opvallend veel 120 km rijdende middenbaanplakkers. Is dat tegenwoordig een Nederlandse kwaal?

De Franse (semi-)overheid vond het noodzakelijk om de weggebruikers erop te wijzen, dat ze het 'hydrateren' niet moesten vergeten. Menig auto reed met geopende ramen voor een soort verfrissing of tenminste zo'n soort idee. Gaande de rit kreeg ook mijn airco steeds meer moeite met het verwennen van mij met aangename koelte. Het zal mijn anders altijd milieuvriendelijke rijstijl, ja echt waar, geen goed hebben gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten