vrijdag 31 maart 2023

Verlangens

 Boodschappen gedaan. Is tenminste nog iets nuttigs uit mijn handen gekomen vandaag. Het hangt bij mij al een paar dagen tussen de goede en de verkeerde kant zonder richting te kiezen. De ene dag moeër dan de andere. De lichaamstemperatuur schommelt wat op de koortsgrens. Het hele lijf stijfjes. Het weer werkt ook niet mee. Indirect. Het houdt me meer binnen dan me lief is. Waar de alternatieven om bezig te zijn redelijk beperkt zijn. En dan denk ik rijstebrij, heudkees, nonnevotten of wafels. Lijk drs P. wel.

 Flitsen uit het verleden die vaak met gerechten te maken hebben en anders met plaatsen en plekken waar het goed toeven was. Die gerechten kan ik dan proberen te maken. Oa van de uitstekende website Zelfmaakrecepten.nl. Met de plekken en plaatsen gaat dat minder. Is soms wel jammer. Een dagje terrassen in Parijs of Rome. Je zou moeten kunnen 'beamen' zoals door Scotty in Star Trek. Het zou dagen als deze in een heel ander licht zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten