woensdag 29 maart 2023

Ruimte

 Het is stil in huis. Je hoort enkel de ventilatoren van de Pc. Afwas is gedaan. Het is nog vroeg in de middag. Vrije tijd. Wat te doen? Als ik kies voor wat het eerst in me op komt, kruip ik terug in bed. Wat me anderzijds weer niet de bedoeling lijkt. Levert eerder een schuldgevoel op dan het voldoening geeft. Dan iets anders waar die voldoening wel tot z'n recht komt en het element 'moeten' afwezig is.

 Een krant kan of een boek. Al roept het ter hand nemen van een boek steeds weer een zekere innerlijke weerstand op. Geen idee waarom. Zou het kunnen, dat ik me niet toe sta om me in een boek te verliezen? Zo'n beetje vergelijkbaar met in bed kruipen? Er zijn gelukkig andere alternatieven zoals de al eerder genoemde krant of puzzelen of bijv. bakken. Ja, zin in. Wat me weerhoudt is het gebak in de koelkast. Een verrassing van Mariana. En dan hebben we de truck nog ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten