maandag 19 september 2022

Slordig?

 Na een tigtal ronden op hetzelfde niveau zonder in staat te zijn dat niveau te verlaten, was wel duidelijk hoe de vork in de steel moest zitten, maar op de een of andere manier was niks waar iets zou moeten zijn. Portal is gebaseerd op de mogelijkheid om in- en uitgangen te creëren op daarvoor bestemde plekken, die als een deur werken al liggen ze ver uit elkaar. Zo overbrug je afstanden, obstakels, hoogteverschillen etc. Daar komen nog andere geintjes bij zoals divers gekleirde gels, te verplaatsen blokken, etc. maar die doen ff niet ter zake.
 
 Punt is, dat je je soms van grote hoogte in de ingang moet storten om er op de plek van de uitgang letterlijk uit te vliegen, meestal omhoog, soms schuin, soms gewoon verticaal. Zo nu ook om op een hoger gelegen deel te komen. Daarvoor verplaats je al vliegend de uitgang naar het hoger gelegen deel, alleen was er maar steeds niks te zien laat staan te verplaatsen, totdat in een nwe poging de oude ingang vervangen werd en ineens was daar het hogere gelegen deel wel zicht- en bruikbaar. 

 Blijkbaar ligt hier een bepaalde volgorde van handelen vast in de code. Lijkt me niet correct. Een bug?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten