woensdag 18 januari 2012

Goud

 Een grijze en grauwe koude ochtend. De zon verborgen achter de wolken die tot op de grond hangen en alles wat voor houvast kon dienen is wit bekleed. Een verzilverd landschap met het geluid en echo van opvliegende eenden en het rasperige protest van een in zijn rust verstoorde witte reiger. Na het vervloeien van die geluidsfladerden is het in ene stil. Alsof het volume van de versterker naar nul wordt gedraaid. Alles, werkelijk alle geluid is weg.

 De honden zijn ver vooruit gelopen en ik blijf staan, draai me richting het meer, sluit de ogen en geef mijn oren de kost. Niets! Geen vliegtuig op grote hoogte, geen koe bij de buren, geen verdwaald insect, geen vogel, geen auto of trein, nergens een bijklussende generator en al helemaal geen mensen ...... Ik hoor 6x niks. Het klinkt als muziek in mijn oren. Wat een onverwachts genot. Een cadeau op een willekeurige ochtend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten