dinsdag 23 november 2021

Scheiden?

 Dringende klus gedaan, verder met winterse voorbereidingen. Orde in het systeem brengen van schuur, tuinkamer, binnenplaats en verder met herstel van het geloof in mijn eigen kunnen cq mijn conditie. De minder fysieke elementen zijn wat naar de achtergrond verdwenen en dat is waar ze hopelijk de komende tijd blijven.

 Er staan ons een paar koude nachten/dagen te wachten. De tegelkachel weer activeren. Die is alweer een paar dagen niet in vuur en vlam geweest. Het tweede paar sokken onder handbereik houden. Maar ook zoiets als aftellen van de quarantainedagen. Vandaag nog 8 dagen te gaan. Stom, maar ik mis zoiets simpels als boodschappen doen. Meer nog, denk ik, dan Mariana de gedwongen afwezigheid in restaurants natreurt.
 
 Iets wat niet alleen met de quarantaine maar ook met de beperkingen van de algemene bewegingsvrijheid te maken heeft. Ook daarvan horen we volgende week of de beperkingen mn voor de niet-genezen dan wel niet gevaccineerden in stand blijven of versoepeld worden. Wat dat betereft is er nu een soort schisma in ons huishouden. Ik val straks als genezene onder de voordelen van het certificaat verde terwijl Mariana het zonder moet doen, omdat ze, als je de testen mag geloven, niet besmet is geraakt of het op het moment van testen net nog niet/niet meer was. Administratief is het een onduidelijke bende.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten