zondag 5 november 2023

Weekeinde

 Zometeen de F1-race in San Paulo volgen via een VPN en dan hebben we voor vandaag de dag weer gehad. Zondag. Een dag van niks. Gekookt. Dat wel. En niet slecht al zeg ik het zelf. Het is toch steeds weer een teken dat er iets meer pit in me zit dan op de momenten, dat ik een overdrachtelijk blik open trek. Een teken dat het morgen wel eens het begin van een goede week zou kunnen zijn.

 Bedenk me, dat we in feite de hele week aan het vlees moeten. Vanaf komend weekeinde is het weer vleesloos tot aan de Kerst. Zo komt dat varken van dik twee jaar geleden, of is het al langer (?), nooit op. Als het minderen van de vleesconsumptie de wereld gaat redden, hebben wij daar ons bijdrage ruim aan geleverd. De volgende stap zou het weglaten van dingen als pasta, aardappelen en rijst moeten zijn. Echt alleen nog maar konijnenvoer met wat noten. Ik geloof niet, dat dat er ooit van gaat komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten