vrijdag 17 november 2023

Extraatje

  Verrassing! Ik kan me niet heugen, dat ik de meid van het vertaalbureau heb gevraagd om het paspoort behalve te vertalen ook te laten waarmerken. Toch is dat wat gebeurd is. Ze zal het uit mijn verhaal opgemaakt hebben, waarvoor ik de vertaling nodig had. Ik had het niet eens direct door. Pas bij de notaris werd duidelijk dat de waarmerking al was toegevoegd. 

 Had het mens dat direct gezegd, had ik haar duidelijk gemaakt, dat die waarmerking in het Engels moest. Nu moet er weer een vertaalslag gemaakt worden, Weer 100 km rijden, waarmee het resultaat voor het waarmerken van het paspoort op een kleine 400 km uitkomt. Iets van 16 liter diesel of te wel 25 euro. De kosten van het vertaalbureau en het tijdsbeslag buiten beschouwing gelaten.

 Het hele gedoe gaf me een vreemd gevoel van ontevredenheid. Een koffie met gebak en later een halve pizza wisten dat gevoel niet de kop in te drukken. Thuis in bed geploft, waarna het een stuk beter ging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten