maandag 13 november 2023

Papierwinkel

 Na iets van 50 jaar wil mijn bank weten of ik wel ik ben. Hoe krijgt men het bedacht. Ik ben natuurlijk die ene crimineel, die onder dekmantel zijn inkomen probeert wit te wassen. Als je het bijgeleverde verhaal moet geloven, is de procedure een fluitje van een cent. Paspoort scannen en een selfie meeleveren. Pas in tweede instantie blijk je daarvoor wel een recente telefoon te moeten hebben met een nfc chip.
 
 Mijn Iphone SE van een tigtal jaar geleden mist zo'n ding. Het is de zoveelste keer, dat iets wat je vrijwillig voor eigen gebruik hebt aangeschaft verworden is tot iets wat vanzelfsprekend aanwezig moet zijn. Alles gaat met app hier of app daar. En dan nog in de nieuwste hardware en software versies. En dat met al het gelul over duurzaamheid. Mijn oudje doet het nog perfect. 

 Kortom niks geen fluitje van een cent. Ze willen nu een gewaarmerkte kopie van mijn paspoort en dat in het Engels. Ik zie donkere wolken boven me samentrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten