dinsdag 14 november 2023

Déja vu

 Het kan prettig zijn als de dingen lopen naar verwachting en soms ook absoluut niet. Waarmerken van iets doe je niet ff, tenminste niet hier. Aangezien de ene notaris in Agnita er geen zin in had en de andere notaris gewoon niet aanwezig was, bleef als alternatief Sighisoara over. Kleine 50 km verderop. Uit eerdere ervaring wist ik, dat de Roemeense wet blijkbaar voorschrijft, dat wat gewaarmerkt moet worden in het Roemeens moet zijn. Nu kan ik me dat bij een lap tekst goed voorstellen, maar bij een paspoort ... Staan er 10 woorden op het paspoort? Ik zou het moeten checken. Desondanks niks geen soepelheid: vertalen!

 Gelukkig blijkt in Sighisoara ook een dependance van een vertaalbureau te zitten. Het vertalen van het paspoort gaat twee dagen duren. Twee dagen!! Je krijgt het niet bedacht. Mezelf maar getrakteerd op een koffie en een gebakje. Donderdag kan ik een nwe poging wagen om mijn paspoort te laten waarmerken. Het is, dat het een prettige weg om te rijden is, anders zou je de boel toch het liefst opblazen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten