woensdag 29 mei 2013

Rommel

 Eens zien of we die dip van deze maand nog enigszins recht geluld krijgen. Straks blijkt misschien wel, dat deze maand een omslagpunt geweest is in het eindeloze geploeter op het Franse platteland. En dan heb ik het deze keer niet over het gezeik van de boeren maar enkel over mijn eigen water. Hoe het ook zij, het is een rumoerige maand geweest. Nee, niet rumoerig, eerder rommelig, erg rommelig. Eigenlijk was het een zooitje om niet van een puinhoop te spreken.

 Willen, kunnen, moeten, omstandigheden, weer en nog wat van die meer of minder belangrijke bijkomstigheden .... Het was gewoon een rotzooitje. Een zooitje overdag, een zooitje 's nachts. Een zooitje in Frankrijk en over de grenzen heen. En niet alleen 'was', het is het nog steeds. Het dondert en raast met verwonderingswaardige krachten over en door me heen, om me in een fractie van niks in een weinig uitnodigende leegte te droppen, die misschien nog wel drukker is dan het geraas, want overgeleverd aan mijn fantasie...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten