maandag 4 september 2023

Epilepsie

 Het is zomer. Zomer betekent vliegen, veel vliegen naarmate de mndn vorderen. Vliegen vangen doen we met van die plakstrips, die van de houten balken naar beneden hangen. Die zien binnen de kortste keren zwart. Daarnaast krijgen we hulp van de honden. Mn Rosa hapt een eind weg. De laatste dagen zelfs meer dan vliegen aanwezig zijn. Tenminste niet zichtbaar voor mij.

 Na enige research blijkt dat dit een teken kan zijn van een lichte vorm van epilepsie. Mocht dat zo zijn èn het bij luchthappen blijft, is het te doen. Het kan zich, als het het werkelijk is, echter ook verder ontwikkelen tot echte aanvallen met alles erop en eraan. Daar zit ik niet op te wachten. Daar niet op èn niet op het voorafgaande traject om het een en ander bevestigd te krijgen.

 De honden zijn me een hoop waard maar een dergelijk tijds- en geldinvestering zit ik niet zitten. Bloedonderzoek, CT-scan, controles, medicatie.... Ik kan het me nog herinneren van Sammy en Katrien uit de Franse periode. Met Sammy zijn we toen zelfs naar Parijs gereden. Allebei uiteindelijk in een aanval gebleven. Iets dergelijks ga ik er niet meer voor over hebben. D'r zijn nog 4 andere honden te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten