maandag 1 januari 2024

Verspilling

 Gestrekt het nwe jaar in. Die hadden we volgens mij nog niet gehad. Wel de ogen dicht gedaan maar niet in slaap gevallen. Naarmate middernacht dichterbij kwam werden de honden onrustiger door het geknal buiten. Niks schokkends. Een paar zware klappen en voor de rest wat gepruttel. Geen Nederland hier. En zeker niet die geïnterviewde, die zei dit jaar voor 4000 (!!) euro aan vuurwerk aangeschaft te hebben. In Duitsland. Meer keuze en goedkoper. Men ging er zelfs voor op de vuist.

 Voor mij hoeft het afsteken van vuurwerk niet verboden te worden. Hier zie ik dat sowieso niet zo snel gebeuren. Maar met 4000 euro zou ik toch andere dingen doen dan in een uurtje of zo het luchtruim in schieten. Bijv. een week ergens in een hotel in een stad met Kersttraditie. Of de sneeuw opzoeken. De luxe van meer dan een gemiddeld aantal sterren. Dit jaar zou ik ze trouwens opzij hebben gelegd in de hoop aan het eind van 2024 in een conditie te zijn, dat ik van een dergelijk verblijf ook zou kunnen genieten. Nu was het eenzelfde soort verspilling geweest als al dat geld de lucht in te knallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten